Cviky na panvové dno

Cviky na panvove dnoSvalstvo panvového dna dostáva zabrať u mužov aj žien. Pre ženy je dôležité pred pôrodom aj po pôrode, oslabené svaly panvového dna zas môžu pre mužov znamenať problém s kontrolou ejakulácie či s udržaním erekcie. Väčšina žien našťastie tento typ cvičenia pozná a praktizuje ho predovšetkým v tehotenstve. To ale zďaleka nie je jeho jediné využitie.

Cviky majú zmysel aj pre sexuálny život a práve o ten mi ide v prvom rade. Preto som aj ja sám tieto cviky dlhodobo praktizoval a z času na čas sa k nim vrátim. To isté platí tiež o mojej partnerke, ktorá ich využíva dokonca aj na formovanie zadočku.

Práve pre široké využitie tohto cvičenia a aj pre osobné skúsenosti s ním ho považujem za veľmi pozitívnu súčasť podpory zdravého sexuálneho života. Rozhodol som sa preto na jednotlivé cviky pozrieť trocha bližšie a opísať ich tak, aby ste ich mohli cvičiť aj vy.

Cviky na panvové dno: čo to je a prečo ich cvičiť

Cviky na panvové dno: čo to je a prečo ich cvičiťSamotné dno panvy má tri dôležité funkcie a to pohybovú, nosnú a zvieraciu funkciu. Svalstvo panvového dna súvisí aj so svalstvom brušných orgánov a zároveň je dôležité pre podporu chrbtice. Má význam aj pre pohlavnú a vylučovaciu sústavu.

Cviky na panvové dno sú zamerané na precvičovanie a posilňovanie svalstva panvy, konkrétne ide o pubococcygeálny sval, v skratke označovaný aj ako PC sval

Na precvičenie svalu slúžia napríklad Kegelove cviky, joga cvičenie alebo pilates

Ideálne je cvičiť tieto cviky nielen počas tehotenstva alebo po pôrode, ale prakticky neustále, nakoľko môžu mať aj preventívny účinok

Samotné svalstvo sa nachádza na dne panvy a možno ho identifikovať tak, že stiahnete k sebe svaly, ktoré slúžia na zadržanie moču. Pri pevnom a rýchlom stiahnutí ucítite, akoby panva spravila mierny pohyb nadol, najlepšie to zistíte, ak budete tieto svaly sťahovať v sede. Pozor si dajte na to, aby ste nesťahovali iné svaly, napríklad sedacie, brušné a stehenné.

ejoyLepšia erekcia a dlhší sex

➡️ Odporúčam eJoy (moja recenzia):
– zlepšenie erekcie
– predĺženie doby pohlavného styku
– zdravšia prostata
– zvýšenie libida a chuti na sex

Cena:25,90 €

Zo sexuálneho hľadiska majú tieto svaly vplyv v týchto troch oblastiach:

mužom aj ženám pomáha na lepšie rozprúdenie krvi v pohlavnej sústave, u mužov má navyše výhodu v zlepšení pevnosti erekcie a schopnosti kontroly orgazmu
u žien je svalstvo zodpovedné za elasticitu a flexibilitu orgánov uložených v panve, čiže aj orgánov ženskej pohlavnej sústavy
špeciálne u mužov má svalstvo vplyv na prostatu a jej funkciu, hlavne pokiaľ ide o udržanie a zachovanie jej zdravej a prirodzenej veľkosti

SKVELÉ AKO PREVENCIA

Hovoríte si, že aktuálne nemáte žiadne problémy s panvovým dnom? To neznamená, že sa tak nestane do budúcnosti. Svalstvo panvy je podobné svalovine v iných častiach tela, bez pohybu a precvičovania chabne. Preto je aj cvičenie na panvové dno veľmi dobrou prevenciou.

Pre koho sú určené cviky na panvové dno a kedy ich cvičiť

Pre koho sú určené cviky na panvové dno a kedy ich cvičiťCvičenie na panvové dno má prínos pre mužov aj pre ženy. Neexistuje žiadne vekové obmedzenie, dokonca mnohé cviky sú natoľko fyzicky nenáročné, že ich môžu vykonávať aj ľudia s nejakým menším hendikepom.

Cviky na panvové dno môžu cvičiť prakticky všetci, ale ideálne sú pre:

ženy v tehotenstve a pred pôrodom, keďže tak posilnia svalstvo dôležité pre správne fungovanie pôrodných ciest
mužov, ktorí chcú zlepšiť svoju erekciu a najmä podporiť prekrvenie penisu
ženy aj mužov, ktorí majú problémy s inkontinenciou
každého, kto má sedavé zamestnanie a teda aj problémy s chrbticou
mužov s problematickou ejakuláciou, najčastejšie s problémom predčasnej ejakulácie
mužov, ktorí chcú zlepšiť fungovanie a stav prostaty
ženy po pôrode, tieto cviky im môžu pomôcť proti úniku moču

Cviky určené na posilnenie panvového dna sú charakterovo podobné, ako cviky zamerané na akúkoľvek inú časť tela. Musia byť teda vykonávané precízne, so správnym dýchaním, s poctivým zapájaním len toho svalstva, ktoré sa bude precvičovať a musí ísť o dlhodobé cvičenie. Prvé výsledky možno očakávať za 1 až 2 mesiace.

Príklady a postup, ako cvičiť cviky na panvové dno

Príklady a postup, ako cvičiť cviky na panvové dnoZákladným cvikom určeným na panvové dno a jeho posilnenie sú Kegelove cviky. Okrem nich existuje aj zopár ďalších variant, ktoré v princípe z týchto cvikov vychádzajú, dávajú však možnosť zapojiť trocha viac svalov. Pri každom cvičení dbajte na správnu techniku.

Tu sú cviky, ktoré sú najvhodnejšie na precvičenie svalstva panvového dna:

Kegelove cviky: Ide o základné cvičenie vykonávané so svojim vlastným telom. Sadnite si alebo si ľahnite s vystretými nohami a uvoľnite sa. Snažte sa stiahnuť PC sval na 10 sekúnd spolu s nádychom. Potom s výdychom sval uvoľnite a po 10 sekundách postup opakujte.

Ľah-sed: Druhým cvičením je známy cvik ľah-sed, v opačnom poradí. Ľahnite si uvoľnite sa a nohy pokrčte v kolenách. Ruky natiahnite a pomaly bez švihu, ale plynule, sa snažte s výdychom sadnúť tak, že položíte dlane na kolená. S nádychom sa rovnako zosuňte nazad.

Pokrčenie v stoji: Ďalší cvik sa vykonáva v stoji. Stoje uvoľnene s mierne roztiahnutými nohami. Potom sa mierne zohnite, uchopte rukami nohu pod kolenom a dvíhajte ju nahor. Vydržte tak 10 sekúnd, nohu uvoľnite nadol a opakujte s druhou.

Predklon v stoji: Aj štvrtý cvik sa vykonáva v stoji, opäť v uvoľnenej pozícii, ale s mierne prekríženými nohami. Predpažte ruky a s výdychom sa pomaly skláňajte prstami k nohám. Dotknite sa zeme a plynulo s nádychom sa zas pomaly narovnávajte.

Zdvíhanie z kľaku: Posledný cvik je najjednoduchší. Kľaknite si na zem a telo od kolien nahor majte vystreté. Teraz s výdychom sa budete postupne zosúvať zadkom tak, aby ste sa ním dotkli lýtok. Tam zotrvajte 10 sekúnd a potom sa vráťte do pôvodnej pozície.

ČÍM NESKORŠIE ZAČNETE, TÝM HORŠIE SA BUDE CVIČIŤ

Hoci začať cvičiť môžete prakticky hocikedy, čím neskôr to bude, tým horšie budete začínať. Nečakajte preto až na prvé problémy, prípadne, ak sa objavia prvotné náznaky a príznaky, začnite cvičiť. Pôjde to oveľa jednoduchšie a to platí pre všetky spomínané cviky.

Najčastejšie otázky o cvikoch na panvové dno

Najčastejšie otázky o cvikoch na panvové dnoPokiaľ ide o osvetu, čoraz viac žien chápe významu cvikov určených na posilnenie svalstva panvového dna. Veľké rezervy ale stále majú hlavne muži. Táto téma je populárna a čoraz viac ľudí sa o ňu zaujíma aj na internetových fórach a v diskusiách. Aby som sa snažil o nej priniesť komplexné informácie, na tie najčastejšie dotazy teraz zodpoviem:

Ako často cvičiť jednotlivé cviky na panvové dno?

Ak ste nikdy žiadne cvičenie na panvové dno necvičili, začnite pomalšie. Najlepšie je cvičiť každý deň a to ráno a večer, prípadne aj na obed. Začnite s menším počtom opakovaní cviku a postupne pridávajte viac a viac sérií. Pozor ale na preťaženie PC svalu.

Je možné pomocou tohto cvičenia aj predchádzať nejakým problémom?

Áno, dokonca hneď viacero. Cviky pomáhajú napríklad pri inkontinencii, problémoch s chrbticou, problémoch so stolicou, sú vhodné ako prevencia voči hemoroidom, uľahčujú pôrod a v sexuálnej oblasti majú význam napríklad pre libido či orgazmus.

Kedy je najlepšie začať s cvičením týchto cvikov?

Napadá ma odpoveď, že už včera bolo neskoro, ale to by asi nebolo najvýstižnejšie. Ak ste leniví na cvičenie, určite by ste mali začať s cvikmi pri prvých náznakoch problémov s erekciou, ejakuláciou, prostatou a urologických problémov, najmä pri inkontinencii.

Sú nejaké dôležité zásady pre správne cvičenie cvikov? Ak áno, ktoré?

Áno, najmä dve sú kľúčové z pohľadu efektivity cvičenia a dosiahnutia žiadaných výsledkov. Prvou zásadou je, že cvičiť by ste mali len s prázdnym močovým mechúrom. Druhou zásadou je, aby ste dodržiavali pravidelnosť dýchania, veľa ľudí robí totiž chybu so zadržaním dychu.

Čo robiť, ak mi cvičenie nepomôže, napríklad na ejakuláciu či inkontinenciu?

Pochopiteľne, takáto situácia môže nastať, cviky sú určené na podporu, prevenciu alebo na zmiernenie začínajúcich problémov, takže pri tých najťažších formách vám nemusia pomôcť. V tom prípade zájdite za urológom, sexuológom alebo gynekológom.

Ako ešte zlepšiť a podporiť sexuálny apetít

Ako ešte zlepšiť a podporiť sexuálny apetítChceli by ste zlepšiť svoj sexuálny život a sexuálny apetít? Cvičenia, ktoré som uviedol, nie sú jedinou možnosťou a cestou. Oveľa lepšie je pôsobiť na pohlavnú sústavu komplexne, čo by malo zahŕňať aj iné oblasti zdravia. Možno ste to ani netušili, ale aj životný štýl, životospráva či samotné prežívanie sexu ovplyvňujú váš sexuálny apetít.

Mám s tým svoje skúsenosti a na základe nich vám odporúčam tieto zásady:

v prvom rade sa vyhýbajte negatívnym vplyvom, napríklad fajčeniu a alkoholu, oba tieto faktory zabíjajú libido a erekciu tak isto, ako napríklad aj stres
vyzdvihnúť naopak treba tie pozitívne vplyvy a faktory, najlepším príkladom je zvýšenie konzumácie ovocia a zeleniny a tiež korenia, čo je známe afrodiziakum
pravidelný pohyb je tiež dôležitý, pomáha na kardiovaskulárne problémy a aj na svalstvo panvového dna, odporúčam beh a veľa chôdze
nezabúdajte ani na pravidelný prísun tekutín, najmä vody, rovnako tak vždy sa vymočte vtedy, ak pociťujete nutkanie
mužom aj ženám odporúčam prírodné afrodiziaka, nemám na mysli len známe španielske mušky, ale aj rôzne rastliny typu Maca, Damiána, Senovka grécka či Saw Palmetto, ktoré pomáhajú aj na vylučovaciu sústavu

Ako fungujú prípravky na podporu sexuálneho apetítu a prečo ich odporúčam

Ako fungujú prípravky na podporu sexuálneho apetítu a prečo ich odporúčamOkrem cvikov a rôznych režimových opatrení, ktoré majú za cieľ nepriamo podporiť sexuálny život, existujú aj prostriedky určené na priamu podporu funkcií pohlavnej sústavy. Mám na mysli prírodné afrodiziaka, ktoré majú už veľmi dlhú históriu použitia.

Žiaden strach, nemusíte si robiť bylinkové čaje, sú tu modernejšie formy:

Ja aj moja partnerka máme skúsenosti s krémami a tabletkami, pričom oba typy prípravkov sú založené na rastlinných extraktoch v kombinácii s aminokyselinami

Zloženie tabliet aj krémov na vonkajšie použitie je z hľadiska účinných látok maximálne prirodzené a 100 % prírodné. Rastlinné afrodiziaka pôsobia na zvýšenie hormonálnej hladiny a rovnováhy, čo priamo pomáha na libido. Aminokyseliny, niekedy aj v spojení s inými stopovými prvkami, podporujú zas prekrvenie pohlavnej sústavy.

ejoyLepšia erekcia a dlhší sex

➡️ Odporúčam eJoy (moja recenzia):
– zlepšenie erekcie
– predĺženie doby pohlavného styku
– zdravšia prostata
– zvýšenie libida a chuti na sex

Cena:25,90 €

Okrem toho majú tieto prípravky ešte tri dôležité plusy:

keďže neobsahujú žiadne syntetické liečivá, môžete si ich bez problému kúpiť bez predpisu, netreba ani vopred absolvovať žiadne lekárske vyšetrenie
k dispozícii sú rôzne formy produktov a rôzne typy aj z pohľadu dávkovania, niektoré sa užívajú jednorazovo pred sexom, iné pravidelne každý deň
vďaka prirodzenému pôsobeniu a zloženiu sa nemusíte obávať ani o nejaké vážnejšie vedľajšie účinky, ich výskyt je naozaj minimálny

Tak isto, ako aj pri spomínaných cvikoch na posilnenie panvového dna, ani tu nepríde k zázraku zo dňa na deň. Pri tabletkách je alfa a omega úspechu pravidelné užívanie a to pokojne aj 2 či 3 mesiace. Krémy sa síce aplikujú spravidla vždy pred pohlavným stykom, ale aj tu musí byť používanie dlhodobejšie.

DRŽTE SA PRÍBALOVÉHO LETÁKU

Hoci sú uvedené prípravky a produkty dostupné bez predpisu, neznamená to, že by ich mali užívať podľa ľubovôle. Ak chcete predísť možným problémom z predávkovania, dodržujte inštrukcie na príbalovom letáku a nikdy neprekračujte maximálnu dennú dávku.

Prípravky, ktoré som vyskúšal ja aj moja partnerka a naše skúsenosti s nimi

Prípravky, ktoré som vyskúšal ja aj moja partnerka a naše skúsenosti s nimiUvedené prípravky nie sú len záležitosťou posledného roka, ich popularita kontinuálne rastie už niekoľko rokov po sebe. V minulosti bol ich výber oveľa slabší, ako dnes, čo je výhoda hlavne pre vás ako spotrebiteľa. Pri výbere si však dajte pozor na to, aby ste zďaleka obišli značky, ktoré majú síce veľké sľuby, ale v praxi nefungujú.

Ako ich rozoznať? Najlepšie podľa kvalitného zloženia a tiež referencií z praxe. Aby som vám ušetril čas, rozhodol som sa o tie naše podeliť. V tejto tabuľke nájdete prehľad značiek, ktoré mne a mojej partnerke pomohli najviac:

Pre mužov:

ProduktHodnotenieOverená kúpaRecenzia
1. eJoy Prejsť do obchoduMoja recenzia
2. Zerex Prejsť do obchoduMoja recenzia
3. Proerecta Prejsť do obchoduMoja recenzia
4. Primulus
Prejsť do obchoduMoja recenzia
5. Vimax
Prejsť do obchoduMoja recenzia

Pre ženy:

ProduktHodnotenieOverená kúpaRecenzia
1. Aphrodisia V pre ženy
Prejsť do obchoduMoja recenzia
2. Aphrodisia G krém pre ženy
Prejsť do obchoduMoja recenzia

Prispejte komentárom

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *