Cviky

Súčasťou podpory sexuálneho zdravia a kvality sexuálneho života sú celkom prirodzene aj rôzne fyzické aktivity. Okrem udržiavania kondície pravidelným pohybom, čo vás asi ako prvé napadlo, ide najmä o rôzne cviky, techniky, metódy a komplexné cvičenia. Tie sú využiteľné na podporu a udržanie zdravého stavu viacerých funkcií pohlavnej sústavy.

U mužov môžu tieto cviky pôsobiť tak na erekciu, ako aj na ejakuláciu alebo udržiavanie zdravého fungovania prostaty. U žien sú to cviky hlavne na podporu činnosti močovej sústavy, čiže proti inkontinencii, ale aj cviky formujúce a spevňujúce poprsie.

Nakoľko ja sám mám s takýmito technikami a praktikami skúsenosti, rozhodol som sa tejto téme povenovať komplexne a viac do detailov. Vďaka skúsenostiam mojej partnerky nevynechám ani cviky, ktoré môžu pomôcť ženám, konkrétne pôjde o cviky na poprsie.

Cviky na zväčšenie pŕs

Cviky na zväčšenie pŕsPrvou kategóriou cvikov sú tie, ktoré sú určené na prsia. Mnoho žien má totiž problémy s ochabnutým poprsím, nedostatočným napnutím kože, ale napríklad aj s príliš malými prsiami. Nehovorím síce, že tieto techniky dokážu zázraky, ale partnerka ich odporúča.

Cviky na zväčšenie poprsia sú určené na podporu posilnenia prsnej žľazy, ale aj na vyformovanie tkaniva poprsia a posilnenie či zväčšenie samotných prsných svalov

Ak cviky a najviac využívané techniky, toto sú tie najefektívnejšie:

klasické kliky, ktoré patria medzi cvičenia s vlastnou váhou tela, no v prípade zamerania na prsia je treba dlane položiť na úroveň ramien
kliky o stenu, čo je o niečo jednoduchší variant, ale aj cviky s ramenami na bradlách
tlak dlaní oproti sebe, čo môže posilňovať a formovať nielen poprsie, ale aj celý hrudník, pričom vylepšené cvičenie zahŕňa aj tlak dlaní uprostred s loptou
rozpažovanie v ľahu s jednoručnými činkami, ktoré sú s hmotnosťou 0,5 až 1 kg, ide teda o posilňovanie poprsia s menšími váhami

Okrem týchto cvikov existujú aj ďalšie možnosti, ako dosiahnuť väčšie a pevnejšie poprsie a to bez nutnosti absolvovať nejaký chirurgický zákrok. O aké možnosti ide, to sa dočítate v mojom článku o cvikoch na zväčšení pŕs. Zároveň v článku spomínam aj prírodné tabletky a krémy posilňujúce zlepšenie stavu poprsia, najmä nasledovné značky:

Kegelove cviky

Kegelove cvikyPôvodne cviky určené pre tehotné ženy alebo pre ženy trpiace inkontinenciou po pôrode, dnes široko ďaleko známe cvičenie výhodné aj pre mužov. Takto by sa dali opísať cviky pomenované po americkom ženskom lekárovi Arnoldovi Kegelovi, ktorý ich „vynašiel“.

Princípom Kegelovho cvičenia je posilňovanie svalstva panvového dna, ktoré sa označuje aj ako PC alebo pubococcygeálne svalstvo ovplyvňujúce aj pohlavnú sústavu

Cvičenie týchto cvikov je dôležité z hľadiska pôsobenia kvôli týmto oblastiam:

špeciálne ženám pomáha posilniť svaly dôležité pri klasickom pôrode cez vaginálne pôrodné cesty, má však význam aj v období tesne po pôrode
u mužov predstavuje tento sval dôležitý faktor pre kontrolu ejakulácie, čo sa môže využiť pri problémoch s predčasným vyvrcholením a príliš rýchlou ejakuláciou
zároveň má svoj zmysel aj pre kvalitu erekcie a všeobecne aj pre prostatu
u oboch pohlaví zároveň ide o svalstvo, ktoré je zodpovedné za možné problémy s inkontinenciou a preto ho treba precvičovať najmä mužom a ženám v strednom veku

Medzi mužmi aj ženami sú tieto cviky obľúbené najmä kvôli jednoduchému technickému prevedeniu a možnosti cvičenia prakticky kdekoľvek, kedykoľvek a za akýchkoľvek podmienok. Komplexnú techniku cviku aj ďalšie súvislosti nájdete v mojom texte na tému Kegelove cviky. Spomínam v nich aj tieto prírodné produkty pre mužov:

Cviky na panvové dno

Cviky na panvové dnoNa posilnenie svalstva panvového dna nie sú určené len spomínané cviky doktora Kegela, ale aj iné techniky, metódy a praktiky. Aj v tomto prípade platí, že ich môžu využiť muži aj ženy, pričom účinky týchto cvikov sú v konečnom dôsledku veľmi podobné predošlému typu.

Cvičenie panvového dna má aj v tomto prípade za cieľ posilniť funkčnosť pohlavnej a vylučovacej sústavy, viaceré cviky pomáhajú aj zlepšeniu prekrvenia intímnej oblasti

Pokiaľ ide o konkrétne techniky a cviky, toto sú tie, ktoré sa mi osvedčili najviac:

základom sú už spomínané a známe Kegelove cviky pre mužov aj pre ženy
asi poznáte aj známe „brušáky“, v tomto prípade sa na posilnenie svalstva panvového dna hodia tiež, pričom cvik treba robiť plynule a bez prudkých švihov
v stoji môžete vyskúšať dva typy cvikov a to buď pokrčenie jednej nohy smerom nahor s uchytením pod kolenom alebo predklon rukami k špičkám nôh
veľmi jednoduchý je aj cvik so zdvíhaním sa z kľaku smerom od lýtok až do vzpriamenej polohy, čo môžu skúšať aj muži a ženy s obmedzeným pohybom

Pokiaľ ide o ďalšie možnosti, ako zlepšiť stav svalov panvového dna, prípadne aké iné faktory na toto svalstvo vplývajú, viac informácií získate po prečítaní môjho špeciálneho článku o cvikoch na panvové dno. Navyše, tieto cviky môžu podporiť aj sexuálny apetít, ja sám odporúčam ich kombináciu s prírodnými stimulantmi na libido:

Cviky na erekciu

Cviky na erekciuŠpeciálnym cvičením pre mužov sú techniky určené na posilnenie erekcie a stoporenia pohlavného údu. Môže ísť tak o izolované cviky len na oblasť penisu, ako aj o techniky s využitím celého tela. Cieľom je aj prevencia pred budúcimi problémami.

Cvičenie na erekciu je zamerané najmä na pôsobenie na svalstvo a cievy v penise, alternatívne aj na zlepšenie prekrvenia oblasti panvy a pohlavného systému

Za účelom zlepšenia kvality, tvrdosti a výdrže erekcie odporúčam tieto cviky:

základom by mal byť jednoduchý tréning stoporenia, čiže vyvolanie erekcie a snaha o jej udržanie niekoľko minút s opakovaním viac krát za sebou
známe Kegelove cviky sa uplatnia aj vtedy, ak chcete podporiť stoporenie
zaujímavým cvičením je tiež pasívne sedenie v predklone s nohami vystretými pred seba, pričom tento cvik posilňuje lepšie prekrvenie pohlavnej sústavy
pre pohodlných mužov existuje zas cvik v ľahu na bruchu, kedy striedavo napnete a uvoľníte svaly panvy, čím podporujete ich flexibilitu

Ak by ste chceli vedieť, ako treba dané cviky vykonávať, aké časté by malo byť cvičenie a kedy možno očakávať prvé výsledky, odpovede na tieto otázky nájdete aj v samostatnom texte o cvikoch na erekciu. Pripomínam, že pre komplexné pôsobenie sa hodia aj prírodné stimulanty, ja mám odskúšané nasledovné prípravky:

Cviky na zväčšenie penisu

Cviky na zväčšenie penisuAk sme už pri mužskom pohlavnom úde, zrejme po problémoch s erekciou býva u mužov druhým najčastejším problémom veľkosť penisu. Viem, že v prípade tejto oblasti vstupujem tak trocha na tenký ľad, ale nakoľko aj tu mám svoje skúsenosti, chcem ich zverejniť.

Cvičenie na zväčšenie penisu má za cieľ jednak zlepšenie jeho prekrvenia, čo má vplyv na dĺžku aj hrúbku penisu, ale aj natiahnutie svalstva, čo môže penis predĺžiť

Ak ste s veľkosťou svojho penisu nespokojní, skúste tieto 4 cviky:

najznámejším cvikom je Jelqing, ktorému sa prezýva „dojenie“, pričom toto cvičenie spočíva v dlhodobom naťahovaní svaloviny a toporivých tkanív penisu
univerzálnosť Kegelovych cvikov sa znova ukazuje, pričom ich cieľom je podpora lepšieho nahrnutia krvi do penisu, čím príde k jeho zväčšeniu
v stave tretinovej erekcie môžete vyskúšať môj tretí osvedčený cvik a to naťahovanie
v podobnom stave odporúčam aj cvik zameraný na tvarovanie penisu do strán, pričom toto cvičenie je najlepšie praktizovať 15 minút nepretržite

Pri každom jednom cviku je dôležité jeho správne technické prevedenie. Rovnako tak sa vyvarujte nadmerne intenzívnemu cvičeniu, ktoré môže byť kontraproduktívne. Odporúčam prečítať si môj článok o cvikoch na zväčšenie penisu, dozviete sa viac. V tejto oblasti mám navyše ja sám pozitívnu skúsenosť s niektorými tabletkami:

Jelqing cvičenie

Jelqing cvičenieVzhľadom na veľkú popularitu, ale aj mnou overenú účinnosť, rozhodol som sa spomedzi techník určených na predĺženie penisu samostatne opísať práve cvik pripomínajúci „dojenie“. Ide o techniku známu z Orientu, ktorá má bohatú históriu skúšania v praxi.

Technika Jelqing je určená pre mužov, ktorí chcú dlhodobo a prirodzene pôsobiť na zlepšenie stoporenia penisu a zároveň jeho natiahnutie jednoduchým cvičením

Samotný cvik je jednoduchý, no má viacero fáz a dlhšiu prípravu:

na úvod je potrebné zahriatie penisu, napríklad teplou sprchou a uterákmi
na cvičenie je nevyhnutný stav erekcie, ale pozor, nesmie ísť o úplnú erekciu, ale len o tretinovú, aby sa dal penis tvarovať a dalo sa vykonávať cvičenie
nevyhnutnou podmienkou je lubrikácia, hoci mnoho mužov vykonáva techniku aj na sucho, s miernou lubrikáciou je to oveľa pohodlnejšie a lepšie
jedno potiahnutie penisu by nemalo trvať najskôr viac než 3 sekundy, po dlhšom cvičení 5 sekúnd, pričom dôležitou podmienkou je aj správny sklon

Ak by ste chceli vedieť, akým spôsobom je najlepšie tento cvik vykonávať, ako často ho treba opakovať a kedy sa objavia prvé výsledky, pozrite sa bližšie na môj článok o téme Jelqing cvičenia. Nájdete v ňom tiež aj prípravky, ktoré som vyskúšal s cieľom podporiť zväčšenie penisu do dĺžky a tiež do hrúbky. Tu sú tie, ktoré odporúčam:

Cviky na oddialenie ejakulácie

Cviky na oddialenie ejakulácieĎalším problémom, ktorý začína trápiť podľa štatistík tiež viacero mužov, je problém s príliš rýchlou ejakuláciou. Ide o stav, kedy príde u muža k vyvrcholeniu do 1 až 2 minút od začiatku sexuálnej stimulácie, čo negatívne ovplyvňuje sexuálny život jemu aj jeho partnerke.

Cviky na predčasnú ejakuláciu majú za cieľ znížiť vzrušivosť penisu pri dotykoch, pričom sekundárnym efektom týchto cvikov je naučiť muža kontrolovať ejakuláciu

Za týmto účelom sa mne osvedčili tieto tri typy techník:

najdôležitejšou a najznámejšou je metóda zvaná aj Masters-Johnson, ktorá spočíva v špeciálnej technike tlakového pôsobenia na žaluď s okamžitým efektom
túto metódu možno použiť pri sexe, ale aj pri bežnej masturbácii
druhým cvikom je špeciálna technika zvaná aj „vývrtka“, ktorá sa používa pri tantrických masážach a tiež znamená okamžité prerušenie vzrušenia
tretím typom cvičenia sú známe Kegelove cviky, ktorých cieľom je pri dlhodobom opakovaní posilniť u muža kontrolu nad ejakuláciou cez svaly panvového dna

Každé z uvedených cvičení má svoje vlastné špecifiká, ako o tom píšem aj v mojom detailnom texte o cvikoch na oddialenie ejakulácie. V článku sa tiež dozviete aj o ďalších faktoroch týkajúcich sa tohto fenoménu, rovnako tak o tom, že existujú aj prírodné prípravky určené na tento problém. Skúste sa bližšie pozrieť hlavne na tieto značky:

Masters-Johnson metóda

Masters-Johnson metódaV rámci komplexnej témy cvikov a cvičení na problém s ejakuláciou som sa pozrel viac detailnej práve na techniku dvojice amerických vedcov Williama Mastersa a Virginie Johnson. Tí sa v polovici 20. storočia venovali sexu naozaj seriózne a toto je ich výsledok.

Technika Masters-Johnson spočíva v špeciálnom stlačení žaluďa v momentoch tesne pred ejakulovaním, čím by malo prísť k zastaveniu vzrušenia a nástupu orgazmu

Aby ste cvik mohli využiť efektívne, treba splniť tieto podmienky:

okrem samotného cvičenia je dôležitá príprava, ktorá by mala spočívať aj v nezávislom prerušovaní sexuálnej stimulácie počas masturbácie či sexu
zatlačenie prstov na žaluď musí byť zreteľné, ale nesmie byť bolestivé
všeobecne sa odporúča takýmto spôsobom oddialiť ejakuláciu najviac tri krát a potom už nechať vyvrcholeniu voľný priebeh, aby mohlo prísť k uvoľneniu napätia
najdôležitejšou podmienkou je pravidelné opakovanie techniky a dlhodobé cvičenie, čím dlhšie budete metódu cvičiť, tým lepšie budú jej výsledky

V mojom článku na tému Masters-Johnson metóda popisujem detailnejšie to, ako správne cvik vykonať, ako často ho trénovať a tiež aj to, kedy by sa mali začať prejavovať jeho prvé pozitívne účinky v praxi. Okrem cvičenia je ale dobré skúsiť na príliš rýchlu ejakuláciu pôsobiť aj pomocou špeciálnych produktov, ja mám overené tieto:

Ako vidíte, viacero zdanlivo neriešiteľných problémov sa dá veľmi prirodzene riešiť práve pomocou špeciálnych techník a cvikov. Aj na základe vlastnej skúsenosti hovorím, že najdôležitejšia je v tomto prípade vôľa a pravidelnosť cvičenia. Ak cviky skombinujte aj s prírodnými podpornými prostriedkami, verím, že výsledky sa dostavia.