L-Arginín

L-Arginín účinky (aj nežiaduce), skúsenosti a dávkovanieMožno ste sa s pojmom L-Arginín už niekedy stretli. Ide o známu látku, ktorá býva pomerne často súčasťou rôznych prípravkov určených na podporu erekcie, potencie, libida či plodnosti. Táto aminokyselina totiž zlepšuje prietok krvi a vylučovanie rastového hormónu u mužov, s čím súvisia aj jeho pozitívne účinky v sexuálnej oblasti.

Samozrejme, vyššie spomenuté tvrdenia vychádzajú z experimentov a záverov na základe pravidelného a dlhodobejšieho užívania L-Arginínu vo viacerých formách u mužov. Tieto účinky sa tiež nemusia u každého muža prejaviť rovnako.

❤️ TIP: ak hľadáte tabletky, ktoré naozaj fungujú potom osobne odporúčam prípravky, ktoré mi priniesli najlepšie výsledky: ✅ eJoy, ✅ Zerex a ✅ Proerecta

Mňa ale na tejto aminokyseline zaujalo najmä to, ako veľmi je rozšírená v prípravkoch na podporu potencie ako takej. Nachádza sa napríklad v eJoyi, v Zerexe, a Proerecte, čo sú len najznámejšie značky. Práve preto sa na ňu pozrieme trocha viac.

L-Arginín: pôvod, popis a využitie

L-Arginín: pôvod, popis a využitieL-Arginín patrí medzi aminokyseliny, ktoré si náš organizmus nevie vo väčšine prípadov vytvoriť sám a preto je odkázaný na ich príjem z externého zdroja. Ide zároveň o jednu zo základných proteinogénnych aminokyselín, pričom napríklad v rastlinách má zásobnú a transportnú funkciu pre dusík. U ľudí ide o prekurzor pri tvorbe oxidu dusnatého.

L-Arginín je semi-esenciálna aminokyselina, čiže ľudské telo si ju vie vyrobiť iba za istých okolností

Pre deti v období vývoja je nevyhnutné aminokyselinu podávať aj externe

Aminokyselina podporuje syntézu bielkovín a ide o ich stavebný prvok, takže je dôležitá aj u dospelých

Zaujímavé je, že táto aminokyselina sa dostala do väčšej pozornosti až v 90. rokoch 20. storočia. Vtedy sa totiž potvrdila jej úloha ako významného neurotransmiteru oxidu dusnatého, ktorý je dôležitý pre cievy a krvný obeh. Samotný L-Arginín je veľmi dôležitý pre realizáciu viacerých fyziologických procesov.

Vysoko kvalitný L-Arginín

➡️ Odporúčam vysoko kvalitný produkt:
– na prírodnej báze
– regenerácia organizmu po športovom výkone
– podporuje tvorbu svalovej hmoty a metabolizmus (spaľovanie) tukov
– vysoko koncentrované zloženie

Cena:15,90 € ( 100ks )

Jeho účinky sú v mnohých oblastiach pôsobenia na ľudský organizmus:

látka má antioxidačné účinky, nakoľko má schopnosť ničiť voľné radikály a tak ochraňuje bunky pred oxidačným stresom a predčasným starnutím
pomáha tiež svalovým bunkám, uvoľňuje rastový hormón a predlžuje trvanie fyzického výkonu bez toho, aby sa dostavila svalová horúčka
je využívaný na zlepšenie prekrvenia a pôsobí pozitívne na stav ciev, vďaka čomu pomáha aj zlepšeniu prekrvenia pohlavnej sústavy a pohlavných orgánov

Hoci L-Arginín bol pôvodne vo väčšej pozornosti kulturistov a športovcov, má veľmi pozitívne účinky aj na potenciu, najmä na zlepšenie erekcie. To je aj dôvodom, prečo je súčasťou mnohých tabliet na podporu erekcie a prečo som si ho všimol aj ja. Dôležité je však vedieť, že sám o sebe nie je taký účinný, ako v kombinácii s ďalšími látkami.

ODBORNEJŠIE INFORMÁCIE

Keďže som sa nechcel príliš rozpisovať o L-Arginíne napríklad z pohľadu chemických reakcií alebo z hľadiska širšieho popisu, odporúčam nájsť si externý zdroj takýchto informácií, napríklad tento článok na Wikipédii.

V ktorých potravinách L-Arginín možno nájsť

V ktorých potravinách L-Arginín možno nájsťL-Arginín teda musíme do nášho tela dostať z externých zdrojov a dobrou správou je, že ich je pomerne dosť. Na druhú stranu, treba otvorene priznať aj to, že väčšina z nich nie je súčasťou bežného jedálnička priemerného človeka. Ak aj áno, problém je tiež v tom, že denný príjem týchto potravín by musel byť rádovo väčší, ako je realita.

Tu sú najviac spomínané zdroje aminokyseliny:

Semená, orechy, hrozienka: Veľmi dobrým zdrojom L-Arginínu sú slnečnicové semienka, tekvicové semená, sezamové semená. Rovnako tak ho nájdete v arašidoch, pistáciách, lieskových orechoch, vlašských orechoch, mandliach a dokonca aj v kokosovom orechu. Aminokyselina sa nachádza tiež v hrozienkach.

Chlieb: Nie každý chlieb obsahuje L-Arginín v dostatočnom množstve, napríklad v ľanovom ho príliš nehľadajte. Naopak, pšeničný chlieb je vhodnejším zdrojom.

Ryža, quinoa: Ak konzumujete bielu ryžu, mali by ste kvôli obsahu tejto aminokyseliny prejsť na hnedú. Tá je bohatšia na L-Arginín, podobne ako quinoa, ktorá si tiež hľadá miesto v našom jedálničku.

❤️ TIP: ak hľadáte tabletky, ktoré naozaj fungujú potom osobne odporúčam prípravky, ktoré mi priniesli najlepšie výsledky: ✅ eJoy, ✅ Zerex a ✅ Proerecta

Čokoláda: Ak radi maškrtíte, poteším vás, v čokoláde sa táto látka nachádza tiež. Pozor ale, nie v každej. Obsah kakaa musí byť aspoň 60 %, takže musíte v obchode hľadať kvalitnejšie čokolády.

Obilniny: Medzi ďalšie látky potraviny, ktoré sú zdrojom tejto aminokyseliny, patria aj obilniny. Konkrétne ide o kukuricu, ovsené vločky a pohánku.

Ovocie a zelenina: Konzumácia ovocia či zeleniny je všeobecne prospešná pre zdravú životosprávu. L-Arginín nájdete napríklad v jahodách, pomarančoch, melónoch, černiciach, mandarínkach alebo v hrozne. Zo zeleniny sa nachádza najviac v mrkve, kapuste, cibule, uhorke, brokolici, špenáte a paprike. Odporúčam konzumovať čerstvé a najlepšie surové.

Mäso: Aminokyselina L-Arginín sa nachádza aj v mäsa, ale pozor, nie v každom. Najviac jej je v kuracom mäsa, nasleduje morčacie, ale tam odporúčam len morčacie prsia. V menšom množstve sa nachádza aj v rybách.

Strukoviny: Šošovica, zelený hrášok alebo cícer. Ak sú tieto strukoviny pevnou súčasťou vášho jedálnička, blahoželám, sú veľmi dobrým zdrojom aminokyseliny.

Vajcia a mliečne výrobky: Vajíčka sú tiež veľmi bohatým zdrojom L-Arginínu, konkrétne vaječné bielka. To isté platí aj o mliečnych výrobkoch, kde je však už koncentrácia o niečo nižšia.

L-Arginín a jeho účinky

L-Arginín a jeho účinkyTo, že L-Arginín sa využíva v prípravkoch určených na zlepšenie potencie, samozrejme neznamená, že by nemal aj iné využitie. Či už ide napríklad o vysoký krvný tlak, detoxikáciu alebo ďalšie oblasti, táto aminokyselina je naozaj veľmi prospešná pre náš organizmus a určite odporúčam využívať jej účinky na plno.

Tu sú tie najdôležitejšie, ktoré L-Arginín ponúka:

Podpora svalstva a fyzickej kondície

Výnimočne nezačnem mojou srdcovou oblasťou, ale niečím iným a to právom. L-Arginín je totiž čoraz viac populárny v rôznych prípravkoch určených na podporu fyzickej kondície a to preto, že pri športových výkonoch odďaľuje nástup svalovej horúčky. Okrem toho prispieva k vylučovaniu rastového hormónu, tvorbe kolagénu a vplýva na rast kostí, tkaniva a svalstva. Športovci ho užívajú najmä pred fyzickou záťažou či tréningom.

Podpora potencie, plodnosti a libida

Samozrejme, ako súčasť prípravkov a produktov určených na erekciu alebo zvýšenie chuti na sex, L-Arginín má svoje účinky aj v tejto oblasti. Ukázali to viaceré výskumy u pacientov trpiacich erektilnou dysfunkciou a vďaka tomu, že má aminokyselina pozitívne účinky na lepšie prekrvenie pohlavnej sústavy, sa považuje aj za výborný prostriedok pre zlepšenie potencie. Látka tiež pomáha na zvýšenie početnosti spermií a aj na zvýšenie libida.

❤️ TIP: ak hľadáte tabletky, ktoré naozaj fungujú potom osobne odporúčam prípravky, ktoré mi priniesli najlepšie výsledky: ✅ eJoy, ✅ Zerex a ✅ Proerecta

Zlepšenie stavu kardiovaskulárneho systému

L-Arginín je veľmi prospešný pri viacerých problémoch s cievami alebo srdcovocievnym systémom. Aminokyselina podporuje lepšie prekrvenie, pôsobí proti poruchám prekrvenia a artérioskleróze, prispieva aj k zníženiu príliš vysokého krvného tlaku. Pomáha tiež uvoľňovať cievy a zlepšuje prietok krvi cez ne. Vďaka stimulácii vylučovania glukagónu znižuje riziko vzniku viacerých kardiovaskulárnych ochorení.

Vplyv na hladiny cukru, soli a cholesterolu

Aminokyselina vplýva aj na hladinu niektorých látok v tele alebo v krvi. Ovplyvňuje napríklad reguláciu hladiny soli v tele, pomáha znižovať hladinu „zlého“ cholesterolu a pre diabetikov je veľkým pomocníkom pri znižovaní hladiny cukru v krvi. Znižuje totiž inzulínovú rezistenciu a zvyšuje účinnosť už existujúceho inzulínu.

Detoxikácia

Aminokyselina L-Arginín pozitívne vplýva na zdravie pečene, napríklad na zbavenie sa toxínov v tomto orgáne, čiže na detoxikáciu pečene. Rovnako tak má priaznivý vplyv na obličky, ktoré sú priamo zodpovedné za vyplavovanie škodlivín z tela, takže pomáha očisteniu organizmu aj týmto spôsobom.

Ďalšie účinky

L-Arginín má vplyv napríklad aj na hojenie rán, vylučovanie amoniaku, podporuje spaľovanie tukov, pomáha správnej činnosti hypofýzy, podporuje metabolizmus, funguje ako antioxidant chrániaci bunky pred voľnými radikálmi a jeho alfa-ketoglutarátová forma sa využíva aj pri bakteriálnych infekciách, poruchách tráviaceho traktu, kvasinkových infekciách a pri šedom zákale. Podporuje tiež imunitný systém a pôsobí dokonca aj proti stresu.

Vysoko kvalitný L-Arginín

➡️ Odporúčam vysoko kvalitný produkt:
– na prírodnej báze
– regenerácia organizmu po športovom výkone
– podporuje tvorbu svalovej hmoty a metabolizmus (spaľovanie) tukov
– vysoko koncentrované zloženie

Cena:15,90 € ( 100ks )

Vedľajšie a nežiaduce účinky

Vedľajšie a nežiaduce účinkyL-Arginín v zásade nemá negatívne účinky na zdravého človeka, ale existujú aj niektoré výnimky. Tie sa týkajú špecifických stavov či ochorení, ktorých priebeh môže nadmerná hladina tejto látky v tele negatívne ovplyvniť. Rovnako je dôležité dodržiavať maximálnu dennú dávku v prípade, že sa rozhodnete L-Arginín užívať vo forme doplnkov.

Aminokyselina môže spôsobiť negatívne účinky v týchto prípadoch:

u žien v prípade tehotenstva alebo dojčenia, takže v tomto citlivom období sa neodporúča jeho zvýšený príjem
v tabletkovej forme sa nesmie L-Arginín užívať v prípade, ak trpíte schizofréniou alebo oparom, nakoľko látka môže negatívne ovplyvniť priebeh týchto ochorení
nadmerný príjem aminokyseliny môže viesť k niektorým tráviacim problémom, napríklad k hnačke, ale aj k pocitu slabosti či nevoľnosti

POZOR NA KONTRAINDIKÁCIE S LIEKMI

Pokiaľ sa rozhodnete užívať L-Arginín vo forme výživového doplnku, dávajte si pozor na kontraindikácie, najmä s tabletkami určenými na krvný tlak, zrážanlivosť krvi alebo s liekmi na predpis určenými na erektilnú dysfunkciu.

Sirup, ovocný nápoj, prášok, tabletky alebo potraviny?

Sirup, ovocný nápoj, prášok, tabletky alebo potraviny?L-Arginín je možné prijímať nielen vo forme potravín, ale vybrať si môžete aj rôzne druhy nápojov alebo výživových doplnkov vo forme gélových kapsúl. Každá z možností má svoje plusy aj mínusy, no zároveň je určená aj pre inú skupinu ľudí. Napríklad proteínové nápoje slúžia najmä športovcom, kým sirup je ideálny pre deti.

Tu sú najčastejšie formy prípravkov s L-Arginínom:

Potraviny

Zelenina, chlieb, semienka alebo ďalšie potraviny s obsahom L-Arginínu predstavujú najviac prirodzenú formu, ako zvýšiť hladinu tejto dôležitej aminokyseliny v našom tele. Konzumovať ich môže prakticky ktokoľvek, kto nemá alergiu na inú zložku danej potraviny. Treba však zároveň povedať, že musí ísť o konzumáciu vo veľkom množstve a pravidelne, čo býva najväčší problém a zároveň najväčšie mínus tejto formy.

Nápoje

Medzi tekuté formy výživových doplnkov patria sirupy a prášky na zarobenie nápojov. Prvá možnosť je populárna najmä u detí, ale využiť ho môžu aj dospelí. Môže ísť aj o ovocný nápoj, kde je populárna kombinácia L-Arginín a L-Ornitín. Treťou možnosťou je prášok, ktorý je možné zarobiť s vodou alebo inou tekutinou a výsledkom je tiež nápoj s jednoduchým užívaním. Táto možnosť je typická pre výživové doplnky pre športovcov.

Tabletky

Treťou formou sú tabletky, konkrétne gélové kapsuly potiahnuté filmom. Tu máte na výber buď jednozložkové výživové doplnky s obsahom len L-Arginínu, alebo tabletky s komplexnejším zložením. Tie môžu byť určené napríklad pre športovcov na podporu svalstva či fyzickej kondície, alebo ide o prípravky špeciálne určené na podporu potencie.

Vysoko kvalitný L-Arginín

➡️ Odporúčam vysoko kvalitný produkt:
– na prírodnej báze
– regenerácia organizmu po športovom výkone
– podporuje tvorbu svalovej hmoty a metabolizmus (spaľovanie) tukov
– vysoko koncentrované zloženie

Cena:15,90 € ( 100ks )

Užívanie a dávkovanie aminokyseliny L-Arginín

Užívanie a dávkovanie aminokyseliny L-ArginínAby boli účinky aminokyseliny na organizmus priaznivé, musí byť užívanie a dávkovanie v súlade s potrebami organizmu. Deti do 3 rokov, ženy počas gravidity, ženy počas dojčenia a ľudia užívajúci lieky na zrážanlivosť krvi by nemali L-Arginín vo forme výživových doplnkov prijímať.

Okrem toho treba dodržiavať nasledovné zásady:

neprekračovať maximálnu dennú dávku určenú výrobcom výživového doplnku
užívať aminokyselinu dlhodobejšie, aspoň 10 dní
za účelom zvýšenia fyzického výkonu užiť prípravok zhruba 1 hodinu pred podaním fyzického výkonu
ak budete užívať L-Arginín za účelom zlepšenia prekrvenia a v rámci prevencie pred kardiovaskulárnymi chorobami, neužívajte viac ako 3.000 miligramov za deň

Ako fungujú tabletky s obsahom L-Arginínu a prečo ich odporúčam

Ako fungujú tabletky s obsahom L-Arginínu a prečo ich odporúčamAk hovoríme o tabletkách, tak máte na výber dve možnosti. Prvou sú tabletky na báze výživových doplnkov obsahujúcich len jednu zložku, čiže L-Arginín. Druhou sú komplexnejšie tabletky so širším obsahom a zložením. Tie sú podľa mňa lepšie, nakoľko sa tu nachádza zväčša kombinácia viacerých užitočných látok.

Tieto tabletky preferujem aj preto, že majú jednu veľkú výhodu:

V ich zložení sa nachádzajú výťažky napríklad rastlín podporujúcich libido aj lepšie prekrvenie pohlavnej sústavy a preto pôsobia na sexuálny život priamejšie a komplexne

Veľmi dôležité je, že súčasťou tabliet sú aj výťažky a extrakty viacerých prírodných afrodiziak. Tie majú nezanedbateľný vplyv na účinnosť tabliet a to najmä s ohľadom na zvýšenie libida. L-Arginín sa samozrejme na týchto účinkoch podieľa, ale aj moje skúsenosti mi hovoria, že samostatne by to nebolo také efektívne.

❤️ TIP: ak hľadáte tabletky, ktoré naozaj fungujú potom osobne odporúčam prípravky, ktoré mi priniesli najlepšie výsledky: ✅ eJoy, ✅ Zerex a ✅ Proerecta

Hoci nechcem zavrhnúť napríklad jednozložkové výživové doplnky obsahujúce len L-Arginín, v komplexnosti však vidím cestu k efektívnosti. A má to aj ďalšie výhody:

zmes látok v prípravkoch je navrhnutá, otestovaná a overená tak, aby bola účinnosť na potenciu maximálna a s čo najrýchlejším nástupom účinkov
ponuka týchto prípravkov je natoľko široká, že si môžete vybrať tabletky zamerané napríklad viac na spermatogenézu, ale napríklad aj na oddialenie ejakulácie
oproti užívaniu jednozložkových výživových doplnkov je aj menšie riziko výskytu nežiaducich účinkov, aspoň u mňa to tak bolo

Tabletky fungujú na čisto prírodnom základe a aj z toho dôvodu sú dostupné bez nutnosti lekárskeho predpisu. Je to však zároveň aj trocha nevýhoda, nakoľko absencia chemicky vyrábaných účinných látok znamená, že je potrebné dlhodobejšie užívanie. Podľa mňa to ale za to stojí, s tabletkami na erekciu na predpis som si užil nežiaducich účinkov až-až.

AJ ĎALŠIE AMINOKYSELINY

Súčasťou tabliet na podporu erekcie či potencie nebýva len L-Arginín, ale aj ďalšie kyseliny, najmä L-Citrulín. Zaujímavé je, že táto dvojica sa najčastejšie vyskytuje v dvojkombinácii, takže sa zdá, že producenti už majú overené, ktoré aminokyseliny sú najúčinnejšie.

Tabletky, ktoré som vyskúšal a moje skúsenosti s nimi

Tabletky, ktoré som vyskúšal a moje skúsenosti s nimiVzhľadom na to, že mám pomerne bohaté skúsenosti s viacerými tabletkami určenými na zlepšenie stoporenia penisu či zvýšenie libida, môžem konštatovať len jediné: najlepšie u mňa účinkovali tie, ktoré aminokyselinu L-Arginín obsahovali. Samozrejme, aj tie ostatné majú svoje výhody a plusy.

Ak by som ale mal niečo odporúčať s pokojným svedomím, tak sú to určite tabletky obsahujúce L-Arginín. Prednosť samozrejme dávam komplexným prípravkom, nie jednozložkovým. Tu je prehľad tých najlepších podľa mňa:

ProduktHodnotenieOverená kúpaRecenzia
1. eJoy Prejsť do obchoduMoja recenzia
2. Zerex Prejsť do obchoduMoja recenzia
3. Proerecta Prejsť do obchoduMoja recenzia
4. Primulus
Prejsť do obchoduMoja recenzia
5. Vimax
Prejsť do obchoduMoja recenzia
L-Arginín
Počet hlasov: 21 Priemer:4.5 (90.48%)

Prispejte komentárom

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *